Пређи на главни садржај

Microsoft i Yahoo zvanično najavili partnerstvo, Bing zamenjuje Yahoo Search


Microsoft i Yahoo zvanično najavili partnerstvo, Bing zamenjuje Yahoo Search google yahoo microsoft 245x167 Nakon više meseci pregovora, Microsoft i Yahoo su zvanično objavili sporazum o partnerstvu. Dve firme su se dogovorile o saradnji u domenu Internet pretrage i reklamiranja. Pažljiviji čitaoci će se setiti da je prošle godine Microsoft pokušao da preuzme Yahoo, što je tadašnje rukovodstvo odbilo. Sada, međutim, dve kompanije ulaze u novu fazu – fazu saradnje. Najbitnije stavke sporazuma su sledeće – Yahoo će koristiti Microsoft Bing kao sistem za pretraživanje, dve firme će deliti prihode, Yahoo će se fokusirati na tržište reklama. Dve kompanije zajedno drže oko 28% svih Internet pretraga, pri čemu se udeo Yahoo-a procenjuje na 19,6%, a Microsoft-a na 8,4%. Najveći deo ostatka tržišta ubedljivo drži Google, sa dvotrećinskom zastupljenošću.

Novi Bing search engine kompanije Microsoft će zameniti postojeći Yahoo Search. Yahoo stranice će zadržati svoj sadašnji izgled, ali će “iza kulisa” raditi Bing. Sa druge strane, Yahoo će se fokusirati na prodaju reklama, korišćenjem Microsoft AdCenter platforme, koja ima za cilj da izazove Google AdWords na tom polju. Dve kompanije procenjuju da će ovaj sporazum pomoći da se prihodi povećaju za oko 500 miliona dolara godišnje. Stiv Balmer i Kerol Barc, rukovodeći dvojac, hvale ovaj sporazum uz (očekivano) izražavanje uverenja da će obe kompanije imati velike koristi od njega, kao i da isti predstavlja “osnovu nove ere Internet inovacija i razvoja”. Takođe, prvi čovek kompanije Microsoft je dodao da ovaj dil omogućava izbor korisnicima na tržištu kojim dominira jedna kompanija (indirektno misleći na Google) – naravno, isto neće reći za tržište operativnih sistema, kojim dominira Windows sa preko 90% udela.

Zanimljivo je da je Google još ranije najavljivao da bi za bilo koji sporazum ove vrste uputio zahtev regulatornim organima da ga detaljno prouče. Američko Ministarstvo pravde, kao i Evropska Komisija u Evropskoj Uniji, trenutno proučavaju ovaj sporazum i u narednim mesecima je moguća njihova reakcija. Sporazum će važiti narednih deset godina, što je drastično duže od špekulacija koje su govorile o roku od dve godine. Analitičari smatraju da su obe firme profitirale od ovog sporazuma. Microsoft Bing će zabeležiti porast zastupljenosti i dobiti zamah koji mu je nedostajao. Od izbacivanja novog sistema pretrage Interneta, Microsoft beleži porast zastupljenosti, ali izuzetno mali u odnosu na ono što je on želeo, a to je da izazove Google. Sa druge strane, Yahoo je bio u silaznoj putanji, gubeći dobar deo tržišnog udela pod naletom agresivnog Google-a, ali i Microsoft-a. Videćemo u kolikoj je meri realna njihova želja da se na ovaj način suprotstave kompaniji Google, koja – podsetimo – još uvek vlada na dve trećine tržišta Internet pretraživanja.

Izvor: Dailytech

Коментари

Популарни постови са овог блога

Da li vam treba laptop?

Da li vam je stvarno potreban laptop? Za šta se obično koristi laptop (i šta da koristite umesto njega) Najveće prednosti koje laptopovi imaju nad desktop računarima su prenosivost, manja težina i kompaktnost. Međutim, kolege sa Make Use Of portala su pobrojale razloge zbog kojih ćete dobro razmisliti da li vam je laptop stvarno potreban, ili možete i da ga zamenite nečim efikasnijim.   Za šta se obično koristi laptop (i šta da koristite umesto njega) 1. Prenosivost: Tableti "Kada smo bili agrarna nacija, skoro sva prevozna sredstva bili su kamioni. Kako su se ljudi više kretali ka urbanim centrima, automobili su postali popularni. Mislim da će računari biti poput kamiona. Sve manje ljudi će ih koristiti. Ovo će nekima biti neprijatno, jer nas je PC toliko daleko odveo", rekao je jednom Stiv Džobs. Dobar deo ove "post-PC" revolucije na svojim leđima nose upravo tableti. U proseku su jeftiniji od laptopova, lakši su i dizajnirani upravo za up...

TOP 15 SEO alata

Najboolji SEO alati u 2021. godini Ovo su alati koji vam pomažu u istraživanju ključnih reči, SEO analizi sajta, praćenju pozicija vašeg sajta na rezultatima pretrage, u nalaženju sajtova za linkovanje i svim drugim aktivnostima u optimizaciji sajtova.       SEM Rush Izuzetno moćan alat za analizu linkova, ključnih reči, performansi konkurencije, praćenje pozicija, ali i za istraživanje tema za izradu sadržaja.  https://www.semrush.com/   Screaming Frog SEO Spider Jedan od najboljih alata za SEO analizu sajtova. Ogroman broj funkcionalnosti koje odlično rade. Nema potrebe da gledate dalje ako vas zanima SEO.  https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/     Microsoft Ads Intelligence Microsoftov alat za istraživanje ključnih reči. Prednost je što možete eksportovati čak 200.000 ključnih reči. Ads Intelligence daje podatje o količini mesečnih pretrag...

Udimi Solo oglasi

  Udimi-Najbolje mesto   za kupovinu Solo oglasa u 2021. Šta je Udimi? Udimi je tržište solo oglasa na kojem prodavci i kupci stupaju u kontakt jedni sa drugima radi trgovanja pojedinačnim (solo) oglasima. I u slučaju da ste zaboravili, solo oglasi su oglasi zasnovani na nekoj email listi na kojoj se oglašava samo vaš proizvod.   Ono po čemu se ovo tržište solo oglasa razlikuje od ostalih web lokacija sa solo oglasima je to što Udimi garantuje promet.   Ne samo da filtrira neželjeni promet i beskorisne klikove, tako da ih ne morate platiti, već pokriva i vaša sredstva tako što vam vraća novac ako dobavljač ne uspe da isporuči sve plaćene klikove.   Detaljan  opis Kako Udimi radi i kako kupiti Solo oglase na Udimiju  pročitajte na blogu Zarada Na Netu.