Пређи на главни садржај

Automatsko titlovanje na YouTubeu nije više beta


GOOGLEOV YOUTUBE JE U ČETVRTAK objavio da je svoje tehnologije za automatsko prepoznavanje govora i titlovanje izveo iz beta faze i učinio ih dostupnim svima.

Za uključivanje titlovanja (ispisivanja izgovorenih reči slovima u dnu ekrana) YouTube video je predvideo dugme sa oznakom CC (skraćenica od closed captioning – zatvoreno titlovanje, ono koje se mora uključiti da bi se videlo, za razliku od otvorenog koje svi uvek vide). Tonski kanal video snimka obrađuje se korišćenjem iste tehnologije za prepoznavanje govora koja je upotrebljena za pretraživanje glasom ugrađeno u Android, telefonsku uslugu GOOG-411 i druge proizvode ove kompanije.



Na YouTube svakog minuta stigne 20 sati video materijala tako da Google ne može da kaže kad će svi video snimci dobiti titlove, ali njegovi visoki zvaničnici tvrde da će to biti \\\"uskoro\\\".

Google je tehnologiju zatvorenog titlovanja uveo u beta fazu prošlog novembra, zajedno s tehnologijom koja pomaže da se titlovi sinhronizuju s videom. Tehnologija još nije savršena ali Google nastoji da je usavrši koristeći upravo YouTube i njegovo bogatstvo akcenata, jezika, pozadinskih šumova i drugih smetnji koje u nekim slučajevima čak potpuno onemogućavaju prepoznavanje govora.

Titlovanje znači da će milioni korisnika koji slabo čuju, poput đaka jedne kalifornijske škole za gluvoneme koji su napravili i video zahvalnosti, ili jednostavno ne govore nijedan drugi jezik sem maternjeg, dobiti bolji pristup video snimcima na YouTubeu. \\\"Ključni deo, zapravo DNK lokacije YouTube, jeste pristup sadržaju\\\", rekao je Hanter Vok, vođa tima za YouTube. \\\"To je ono što smo hteli da postignemo od prvog dana.\\\"

Za sada će YouTube moći da „razume“ samo engleski i da automatski generiše titlove na engleskom. Međutim, Googleovi prevodilački servisi u stanju su da taj engleski mašinski prevedu u pedeset drugih jezika. Povećanje tog broja je prioritet za Google, izjavio je Majk Koen, specijalista za govorne tehnologije u ovoj kompaniji.

„Ovo je ogromno postignuće“, smatra Ken Harenstajn, softverski inženjer i jedan od vođa ovog projekta u Googleu (koji je inače gluv). „Sada za svaki video možete dobiti titlove. Nisu savršeni, ali mi znamo da nisu savršeni. Ponekad su i smešni, ali ja ih svejedno volim.“

Titlovi mogu da se uređuju i korisnici mogu da pomognu u prevođenju. Bilo koji program za obradu teksta ili specijalizovana alatka za uređivnaje datoteka s titlovima može se upotrebiti za obradu mašinskog prevoda i potom vratiti da i drugi mogu da je koriste.

Na starijim video snimcima pojaviće se dugme koje korisnicima omogućava da zahtevaju mašinsko prevođenje audio signala u tekst. Kad se to dugme pritisne automatski se generiše zahtev procesu koji generiše tekst. Veći broj zahteva pomaže da se video pomeri naviše u redu čekanja. Tipičan zahtev će čekati na izvršenje od nekoliko sati do nekoliko dana. Kako se postupak bude usavršavao tako će se prepravljati i oni simci koji su već titlovani, poručio je Koen.

Google je na ovom projektu radio zajedno s više partnera među kojima su UC Berkeley, Stanford, Duke University, MIT, PBS, National Geographics i Demand Media.

Izvor: mikro.rs

Коментари

Kay каже…
Ne znam kako drugačije da te kontaktiram. S obzirom da se tvoj sajt zove internet vesti, možda bi te zanimalo da objaviš sledeću vest.. naravno kao posebnu vest, ne kao komentar na ovaj članak koji zaista nema veze sa tim. Nisam nikako uspela da nađem deo za kontakt, žao mi je! Takođe ti šaljem i logo, da ti cela stvar bude kompletnija, a naravno, ako poželiš i ti da se učlaniš kod nas, dobrodošao si :D

Prijateljski pozdrav
Carine (Kay)

Internacionalni turistički sajt trivago u čijem je sastavu platforma na srpskom jeziku, stranici igre na trivagu.
trivago-Srbija je sajt koji okuplja putnike i ljubitelje putovanja. I ljudi koji ne putuju mnogo rado su viđeni članovi trivaga, jer svojim prilozima predstavljaju svoju regiju, svoj grad, mesta koja su nekad posetili i mesta koja vole. Upis je potpuno besplatan, a trivago se tu ne zaustavlja, jer svakom korisniku, za svaki postavljeni prilog, uplaćuje simboličnu nadoknadu koju članovi mogu da podignu na kraju meseca ukoliko je prikupljen određen minimalni iznos.


Logo ukoliko želiš da ga iskoristiš je ovde :):
http://ip2.trivago.com/images/layoutimages/worldcup2010/wc_2010_header_en.png
NetZarada каже…
Kay,
molim Vas, posaljite mi Vas mail za kontakt.

Популарни постови са овог блога

Da li vam treba laptop?

Da li vam je stvarno potreban laptop? Za šta se obično koristi laptop (i šta da koristite umesto njega) Najveće prednosti koje laptopovi imaju nad desktop računarima su prenosivost, manja težina i kompaktnost. Međutim, kolege sa Make Use Of portala su pobrojale razloge zbog kojih ćete dobro razmisliti da li vam je laptop stvarno potreban, ili možete i da ga zamenite nečim efikasnijim.   Za šta se obično koristi laptop (i šta da koristite umesto njega) 1. Prenosivost: Tableti "Kada smo bili agrarna nacija, skoro sva prevozna sredstva bili su kamioni. Kako su se ljudi više kretali ka urbanim centrima, automobili su postali popularni. Mislim da će računari biti poput kamiona. Sve manje ljudi će ih koristiti. Ovo će nekima biti neprijatno, jer nas je PC toliko daleko odveo", rekao je jednom Stiv Džobs. Dobar deo ove "post-PC" revolucije na svojim leđima nose upravo tableti. U proseku su jeftiniji od laptopova, lakši su i dizajnirani upravo za up...

TOP 15 SEO alata

Najboolji SEO alati u 2021. godini Ovo su alati koji vam pomažu u istraživanju ključnih reči, SEO analizi sajta, praćenju pozicija vašeg sajta na rezultatima pretrage, u nalaženju sajtova za linkovanje i svim drugim aktivnostima u optimizaciji sajtova.       SEM Rush Izuzetno moćan alat za analizu linkova, ključnih reči, performansi konkurencije, praćenje pozicija, ali i za istraživanje tema za izradu sadržaja.  https://www.semrush.com/   Screaming Frog SEO Spider Jedan od najboljih alata za SEO analizu sajtova. Ogroman broj funkcionalnosti koje odlično rade. Nema potrebe da gledate dalje ako vas zanima SEO.  https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/     Microsoft Ads Intelligence Microsoftov alat za istraživanje ključnih reči. Prednost je što možete eksportovati čak 200.000 ključnih reči. Ads Intelligence daje podatje o količini mesečnih pretrag...

Udimi Solo oglasi

  Udimi-Najbolje mesto   za kupovinu Solo oglasa u 2021. Šta je Udimi? Udimi je tržište solo oglasa na kojem prodavci i kupci stupaju u kontakt jedni sa drugima radi trgovanja pojedinačnim (solo) oglasima. I u slučaju da ste zaboravili, solo oglasi su oglasi zasnovani na nekoj email listi na kojoj se oglašava samo vaš proizvod.   Ono po čemu se ovo tržište solo oglasa razlikuje od ostalih web lokacija sa solo oglasima je to što Udimi garantuje promet.   Ne samo da filtrira neželjeni promet i beskorisne klikove, tako da ih ne morate platiti, već pokriva i vaša sredstva tako što vam vraća novac ako dobavljač ne uspe da isporuči sve plaćene klikove.   Detaljan  opis Kako Udimi radi i kako kupiti Solo oglase na Udimiju  pročitajte na blogu Zarada Na Netu.