Странице

VESTI DANA

четвртак, 25. јун 2009.

10 saveta za promovisanje svog sajta


Vecina nas nema veliku kolicinu novca koja nam stoji u ormaru i smeta, a baš bi je mogli upotrijebiti za promovisanje našeg sajta. Zapravo, vecina nas nema profitabilne sajtove koji bi se mogli sami izdrzavati. Suprotno opstem mišljenju, posetioci se ne dobijaju bacajuci novac u razlicite kampanje. Zapravo, zacudili biste se koliko je taj nacin reklame neefikasan. Na korisnika ce bolje uticati vaš ugled ili dobar izbor reci.

Pre nego što krenemo na nabrajanje, važno je zapamtiti da je sadržaj kralj i on je taj kljuc koji ce na kraju zadržati vaše korisnike, naterati ih da prošire vest i postanu fanboyevi. Dizajn je tu samo kako bi multiplikovao taj doživljaj.

BTW: Redoslijed je random, nije rasporeden po važnosti!

1. Prijavite postove na social bookmarking servise!

Novina.com , Linke.rs , CroPortal , su samo neki social bookmarking servisi koji su osvojili regiju u zadnjih dve godine. I to s razlogom! Ovi servisi imaju svoju vernu publiku, njihovi vlasnici (servisa, ne publike) se brinu da publika ostane verna tako što vama pomažu olakšati posao kod prijave vašeg posta, a na vama je samo da posvetite par minuta kako biste prijavili novi post na taj servis. Verujte mi, na ovaj sajt 50% referral siteova otpada na social bookmarking servise.

Vecina servisa ima tematsku podelu prijavljenih clanaka kako se vaši potencijalni citaoci ne bi izgubili u moru nepotrebnih informacija i kako bi brzo i sigurno došli do vas. Iskoristite to!


2. Komentarisite na blogovima vaših kolega

Redovno komentarisite postove vaših kolega, postavite svoje mišljenje, dajte konstruktivnu kritiku ili javno objavite vaše slaganje sa misljenjiima vaših kolega. Verujte mi, ne samo da stvarate backlinkove (u dobrom delu blogova) nego direktno uticete na vašu ciljanu publiku, a to i je na kraju najvažnije. Zahvaljujuci blagodetima RSS-a te korisnike ne kradete nego ih delite!

BTW: Nemojte preterivati!

3. Uvek se potpišite

Ako pišete o nekoj temi onda verovatno i posecujete forume i zajednice vezane uz tu temu. Napravite mali trik, stavite link u vaš potpis i dodajte kratko, ali privlacno objašnjenje. Npr. “MojKulinarskiBlog.com - ekskluzivni recepti”. Takav potpis bi sigurno uzeo pažnju kada bi se nalazio ispod vašeg posta na forumu nekog kulinarskog sitea (npr. Coolinarika.com ).

Naravno, ako pišete svoj poslovni blog u kojem morate ostavljati utisak profesionalnosti, nemojte se potpisivati na nekim forumima gdje p*ckarate familiju onom Microsoftovom fanboy-u.

4. Poduprite vaše tvrdnje vašim (i tudim) postom

Ono što ja volim raditi je postaviti u raspravama na forumima i blogovima (što svojem, što tudim) link na neki svoj clanak ili clanak nekog kolege. Tako radim promet sebi i drugima, a drugi ce vam zahvaliti na taj nacin da ce kasnije linkati na vas. Takode cete narasti u ocima vaših kolega, vaše zajednice i vašeg pretrazivaca.

5. Dobra stara e-mail forvarduša

Baš kad sam pomislio da je dobra stara forvarduša nestala pred sve vecom kolicinom društvenih servisa i bookmarking siteova, iznenadenje! Moj post"Pet mitova Interneta"

je postao sve poseceniji i to zbog neke dobre duše koja je prosledila ovaj clanak mailom svojim kolegama, a oni su poslali taj isti clanak drugima što je razultiralo dvomesecnim povecanjem poseta na ovaj post.

Samo jedna napomena, nemojte spamati ljudima sanducice, nemojte im slati svaki svoj clanak nego se ogranicite na one zanimljive i zabavne ili one koji su stvoreni da im pomognu.


6. SEO

Eh, ovo se može nazvati najvažnijim korakom. Istina je da proces optimizacije zahteva vreme, znanje i trud, ali se definitivno isplati! O SEO-u bi se dalo pricati danima, ali ovo nije mesto ni vrijeme za to, pa cu vas uputiti na SEO , zakon blog.

7. Popunite direktorije

Dok još nije bilo social bookmarking sajtova, a pretrazivaci su bili u povojima, internetom su vladali direktoriji. No, sada malo korisnika dolazi na vaš site preko njih, ali se i dalje isplati upisivati se u njih. Kao prvo, vecina njih ce imati pozitivan ucinak po pitanju položaja na pretrazivacima (stvarate backlinkove), a verovatno cete dobiti i nešto posetioca.

Posebno bacite oko na tematske direktorije. Vecina siteova o tehnologiji dobija dobru kolicinu korisnika preko nekih vecih portala koji imaju omanji direktori.

Tu je i dobar stari blogroll kojeg takode možemo nazvati direktorijem (u malo proširenom znacenju te reci). Tu vam opet savetujem da se povežete s ljudima koji pišu o istim temama kao i vi.

Danas su stare direktorije zamenile mnogobrojne RSS arhive koje su mnogo efikasnije jer promovisu vaše clanke te se broj ponavljanja na njima povecava s brojem postova koje pišete.

8.Izbacite free e-book

Nakon što napišete respektabilan broj postova, možete ih spojiti u jednu celinu i izbaciti van kao mali ebook od desetak stranica. Tako ce vaši postovi lakše cirkulirati internetom. Iako je u neku ruku neeticno, pokušajte stvar koju možete napraviti je staviti vaš ebook na torrente (pogotovo ako je site na engleskom jeziku jer je više korisnika koji ce razmenjivati taj ebook) ili na warez forume. Na kraju krajeva, svi tu profitiraju, od vas do krajnjeg citaoca.

BTW: Nemojte zaboraviti staviti link na vaš site!

9. Delite savete

Ljudi poštuju one koji ih uce, a ako vi redovno ucestvujete u raspravama, odgovarate na mailove ili komentare na svojim postovima, poštovat ce i vas. Tako ce vaši zahvalni korisnici besplatno drugima savetovati da pocnu koristiti vaš site.

10. Naucite ljude RSS-u

Ovaj trik ce pre pretvoriti nove korisnike u stalne posetioce, nego što ce privuci novu ekipu, ali ovaj korak je toliko efikasan i toliko važan, a zahteva tako malo vremena. Pitate se zašto je važno napraviti ovaj korak? Pogledajte

Tekst preuzet sa: http://zarada.nanetu.rs

1 коментар:

Nebojsa је рекао...

4 Koraka ka Dominaciji na Google-u

Istraživanje ključnih reči

Zaboravi na kvalitetan sadržaj. (Ne postoji takva stvar kod mašine) - koristi Relevantan Sadržaj.

Optimizacija ključnih reči na tvojim web stranicama.

Izgradnja jednosmernih dolaznih linkova ka tvom sajtu.

Naciljaj najpopularnije ključne reči u tvojoj oblasti, dodaj relevantan sadržaj, koristi svoje ključne reči u URL-u, naslovu Bloga, na Stranici i u Naslovu Stranice i onda provedi ostatak vremena pokušavajući da dobiješ kvalitetne dolazne linkove.

Google