Пређи на главни садржај

Microsoftov novi pretraživač zove se Bing

Microsoft je za svoju novu pretraživačku mašinu izabrao ime Bing, čime je najzad stavio tačku na višemesečna nagađanja o tome kako će se zvati sledeća iteracija njegovog pretraživača Live Search.

Izvor: Mikro

Izvršni direktor Stiv Bolmer otkrio je Bing u četvrtak 28. maja u San Dijegu, na konferenciji All Things Digital, odnosno D7, i saopštio da će ga u sledećih nekoliko dana postepeno uvoditi u rad sve dok u sredu 3. juna ne bude svima u potpunosti na raspolaganju.

Bing i Kumo bila su imena koja je kompanija odabrala kao kandidate, ali je tek poslednjih dana postalo jasno da će pobediti Bing. Microsoft je ranije ove godine objavio da testira pretraživač interno nazvan Kumo, što na japanskom znači oblak, ali nikada nije potvrdio da će to biti i zvanično ime novog pretraživača.

Na veb lokaciji konferencije na kojoj je Microsoft demonstrirao mogućnosti svog novog pretraživača može se pogledati intervju s Bolmerom.

Microsoft je objavio da Bing zapravo nije mašina za pretraživanje već „mašina za odlučivanje“, jer ljudima omogućava da inteligentnije pretražuju veb i pojednostavljuje im svakodnevne poslove, a uz to im pruža mogućnost da na više načina organizuju rezultate pretraživanja, saglasno svojim potrebama. Očito je da je kompanija rezonovala ovako: ljudi su spremni da posle pretraživanja odu dalje, a Bing će im pomoći da donesu bolje odluke.

Kao ključna unapređenja u odnosu na Live Search, Microsoft navodi mogućnost da prodre dublje u veb i brže dostavi relevantne rezultate, a kao najubojitije oružje koje će ga odvojiti od konkurencije smatra način na koji razlučuje i prikazuje informacije.

Dok Google stavlja naglasak na spartanski, brzo učitavajući dizajn i spisak najrelevantnijih rezultata pretraživanja, Bingovi rezultati su organizovani u kategorije kao što su veb, mape, slike i zdravlje. Za svako pretraživanje Bing dinamički stvara kategorije kao odgovor na upit i nastoji da pogodi šta je korisnik nameravao da nađe (zahvaljujući tehnologiji do koje je došao kupovinom kompanije Powerset), umesto da se oslanja na poređenje ključnih reči s dokumentima na vebu.

Stefan Vajc, direktor ogranka Live Search u Microsoftu, rekao je da je „Google uradio veliku stvar time što je reč Google pretvorio u glagol“. Za razliku od ponovljenog pretraživanja koje Vajc smatra osnovnom odlikom „guglovanja“, Bing je orijentisan na pronalaženje odgovora već iz prve ruke i pomaganje da se pretraživanje dalje rafinira iz strane s rezultatima.

Pored toga što je dosadašnjem pretraživaču podario nov izgled, Bing je zato unapredio i navigaciju po rezultatima pretraživanja, ponudivši novu navigacionu traku, prikazivanje veb strana i pre nego što ih posetite i grupisanje rezultata po zadatim kategorijama.

Na primer, navigacione i pretraživačke alatke smeštene su s leve strane u prostoru Istraživačko okno (Explore Pane) među kojima je i alatka Web Groups koja organizuje rezultate pretraživanja. Tu su isto tako i funkcije Related Searches i Quick Tabs, koje prave sadržaj za različite kategorije rezultata pretraživanja.

Bing pomaže korisnicima da nađu ono što pretraživač smatra najrelevantnijim tako što rezultate ističe na razne načine. Funkcija Najbolje poklapanje (Best Match) pokazuje šta pretraživač smatra najboljim rezultatom za zadati upit. Druga funkcija nazvana Duboke veze (Deep Links) daje bolji uvid u ponuđene resurse.

Bing nudi i brz prethodni prikaz (Quick Preview), zapravo kratak prikaz rezultata u polju koje se pojavi kad se mišem pređe preko hiperveze rezultata. Ovim prikazom se dobija slika s informacijama koje veza nudi, tako da korisnici mogu da odluče da li će je pritisnuti. Funkcijom Trenutni odgovori (Insatnt Answers) Bing daje pristup informacijama samo jednim pritiskom na taster miša.

Microsoft je svoj pretraživač redizajnirao u nadi da će smanjiti jaz koji ga deli od Googlea, kome pripada lavovski deo pretraživačkih upita. Za promociju Binga kompanija namerava da potroši između 80 i 100 miliona dolara.

Dodatni podaci o Bingu, kao i mogućnost da se on isproba, nalaze se ovde.

Коментари

Популарни постови са овог блога

Da li vam treba laptop?

Da li vam je stvarno potreban laptop? Za šta se obično koristi laptop (i šta da koristite umesto njega) Najveće prednosti koje laptopovi imaju nad desktop računarima su prenosivost, manja težina i kompaktnost. Međutim, kolege sa Make Use Of portala su pobrojale razloge zbog kojih ćete dobro razmisliti da li vam je laptop stvarno potreban, ili možete i da ga zamenite nečim efikasnijim.   Za šta se obično koristi laptop (i šta da koristite umesto njega) 1. Prenosivost: Tableti "Kada smo bili agrarna nacija, skoro sva prevozna sredstva bili su kamioni. Kako su se ljudi više kretali ka urbanim centrima, automobili su postali popularni. Mislim da će računari biti poput kamiona. Sve manje ljudi će ih koristiti. Ovo će nekima biti neprijatno, jer nas je PC toliko daleko odveo", rekao je jednom Stiv Džobs. Dobar deo ove "post-PC" revolucije na svojim leđima nose upravo tableti. U proseku su jeftiniji od laptopova, lakši su i dizajnirani upravo za up...

TOP 15 SEO alata

Najboolji SEO alati u 2021. godini Ovo su alati koji vam pomažu u istraživanju ključnih reči, SEO analizi sajta, praćenju pozicija vašeg sajta na rezultatima pretrage, u nalaženju sajtova za linkovanje i svim drugim aktivnostima u optimizaciji sajtova.       SEM Rush Izuzetno moćan alat za analizu linkova, ključnih reči, performansi konkurencije, praćenje pozicija, ali i za istraživanje tema za izradu sadržaja.  https://www.semrush.com/   Screaming Frog SEO Spider Jedan od najboljih alata za SEO analizu sajtova. Ogroman broj funkcionalnosti koje odlično rade. Nema potrebe da gledate dalje ako vas zanima SEO.  https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/     Microsoft Ads Intelligence Microsoftov alat za istraživanje ključnih reči. Prednost je što možete eksportovati čak 200.000 ključnih reči. Ads Intelligence daje podatje o količini mesečnih pretrag...

Đoković došao do četvrte titule na Australijan Openu

  Prvi reket svijeta Novak Đoković došao je do četvrte titule na Australijan Openu, trijumfom nad Britancem Endijem Marijem u četiri seta. Đoković je do istorijske treće uzastopne titule u Melburnu, a šeste Gren slem titule ukupno, došao pobjedom sa 6:7 (2:7), 7:6 (7:3), 6:4, 6:2, poslije tri sata i 39 minuta igre. Srpski teniser je tako postao prvi u istoriji koji je osvojio tri titule zaredom na Australijan Openu i ujedno je onemogućio Mariea da bude prvi koji je poslije svoje prve Gren slem titule na sledećem najvećem turniru osvojio i drugu.