Пређи на главни садржај

Google predstavio novu bezbednosnu alatku


Kompanija Google predstavila je početkom nedelje beta verziju svoje bezbednosne alatke namenjene za testiranje bezbednosti Web prezentacija. Radi se o alatki pod imenom Ratproxy koja omogućava da se preko Interneta testiraju greške u Web aplikacijama koje omogućavaju izvršavanje unakrsnih skriptova ili neku drugu vrstu hakerskih napada.

Alatka Ratproxy je objavljena pod softverskom licencom Apache 2.0, a karakteriše je velika brzina u radu i ograničen uticaj na rad sistema koji testira. Naime, slične bezbednosne alatke prilikom testiranja generišu veliki broj simuliranih hakerskih napada, što ponekad u značajnoj meri usporava rad sistema koji se proverava. Alatka Ratproxy testira sadržaj koji sa Interneta stiže preko protokola SSL (Secure Socket Layer). Budući da radi u pasivnom režimu, alatka označava moguće probleme i bezbednosne propuste, s tim da prikupljene informacije naknadno podležu analizi stručnjaka za bezbednost računara.

Beta verzija alatke Ratproxy se zajedno sa prikazom njenog rada može preuzeti sa adrese code.google.com/p/ratproxy/downloads/list.

Prema istraživanju koje je sproveo konzorcijum Web Application Security utvrđeno je da se na više od 85 posto ispitivanih Web lokacija mogu izvršavati unakrsni skriptovi. Četrvtina ispitivanih lokacija (26,4 posto) je ranjiva na tzv. napad "SQL ubrizgavanjem", kada napadači pokušavaju da na Web lokaciji ostave svoj HTML kod, dok oko 16 posto Web lokacija ima neke druge bezbednosne propuste koji mogu dovesti do gubitka podataka.

Objavljeni podaci naveli su velike IT kompanije da posvete veću pažnju bezbednosmim problemima i alatkama za testiranje bezbednosti, pa su neke od njih odlučile da kupe manje kompanije specijalizovane u oblasti bezbednosti računara. Sredinom 2007. godine, kompanija IBM je kupila kompaniju Watchfire, a kompanija Hewlett-Packard rivalsku kompaniju SPI Dynamics.

Коментари

Популарни постови са овог блога

Oprobajte život u virtuelnom svetu koji vam Google nudi

Jedan od Googleovih projekata na kom se dugo radilo u tajnosti (prema nekim informacijama, još od kraja 2005. godine), a koji nije u većoj meri „procurio” u javnost, jeste Google Lively, još jedan od projekata koji je nastao u čuvenih 20 odsto vremena koji Googleovi zaposleni imaju na raspolaganju za rad na svojim idejama. Lively predstavlja pokušaj da se dosadni i na tekstu bazirani čet preseli u virtuelni 3D svet, u kojem svaki od učesnika biva predstavljen kao 3D avatar u virtuelnoj čet-sobi, uređenoj po ukusu njenog kreatora. Pored tekstualnih poruka koje razmenjuju učesnici u klasičnom četu, u Lively svetu vaš lik može svoja osećanja prema ostalim učesnicima iskazati i raznim animiranim gestovima, od grljenja do šutiranja. Čitava stvar prilično podseća na druge popularne virtuelne 3D svetove, a najviše na Second Life. http://www.lively.com/html/landing.html

TOP 15 SEO alata

Najboolji SEO alati u 2021. godini Ovo su alati koji vam pomažu u istraživanju ključnih reči, SEO analizi sajta, praćenju pozicija vašeg sajta na rezultatima pretrage, u nalaženju sajtova za linkovanje i svim drugim aktivnostima u optimizaciji sajtova.       SEM Rush Izuzetno moćan alat za analizu linkova, ključnih reči, performansi konkurencije, praćenje pozicija, ali i za istraživanje tema za izradu sadržaja.  https://www.semrush.com/   Screaming Frog SEO Spider Jedan od najboljih alata za SEO analizu sajtova. Ogroman broj funkcionalnosti koje odlično rade. Nema potrebe da gledate dalje ako vas zanima SEO.  https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/     Microsoft Ads Intelligence Microsoftov alat za istraživanje ključnih reči. Prednost je što možete eksportovati čak 200.000 ključnih reči. Ads Intelligence daje podatje o količini mesečnih pretraga na Bingu, o ceni po kliku, istorijsk

Microsoft vas poziva da testirate srpski Windows 7.

Kancelarija Microsofta u Srbiji poziva sve zainteresovane korisnike da iskoriste jedinstvenu priliku i isprobaju izdanje operativnog sistema Windows 7 na srpskom jeziku. Pored mogućnosti da se i lično uvere u inovacije koje će doneti novi Windows, korisnicima se pruža šansa da prijave eventualne nedoslednosti u radu sistema ili prevodu na srpski jezik i tako lično doprinesu kvalitetu srpske verzije Windowsa 7. Faza testiranja beta verzije srpskog Windowsa 7 trajaće od marta do juna 2009. godine, a sve što zainteresovani korisnici treba da urade je da posete Web lokaciju www.microsoft.com/sr-latn/rs na kojoj će pronaći kompletno uputstvo za uključivanje u program testiranja beta verzije Windowsa 7 na srpskom jeziku. Više informacija o Windowsu 7 (na engleskom jeziku) možete pronaći na Web lokaciji www.microsoft.com/windows/windows-7