Пређи на главни садржај

Šta je RSS

Evo, rešio sam da napišem post o tome šta je zapravo RSS, na zahtev mnogih čitalaca, ali i zbog toga što ni sam nisam baš najbolje upućen u sve tajne ove (jako korišćene) tehnologije. Nadam se da će ovaj članak pomoći da svi mi bolje shvatimo RSS i počnemo da ga koristimo na kvalitetniji način.

Šta znači RSS?
RSS - Rich Site Summary (bukvalan prevod - sumiranje sajta sa puno sadržaja). Dakle, RSS je zapravo format uz pomoć kojeg imate uvid u najsvežiji sadržaj određenog sajta. Mnogi sajtovi sa vestima, 99% blogova, a u zadnje vreme i veliki procenat foruma nudi svojim posetiocima RSS usluge.

Prednosti korišćenja RSS-a
RSS je veoma bitan ljudima koji redovno koriste Internet. Globalna mreža je odavno postala nepregledna džungla, pa se svakome od nas može dogoditi da izgubi uvid koje sajtove želi redovno da prati. Ovo je naročito primetno danas kada je veliki broj domena jednostavnih za pamćenje već zauzet, jednostavno se desi da zaboravite adresu sajta. RSS vam dozvoljava da budete u toku sa najnovijim sadržajem sajta za koji ste zainteresovani i to na veoma udoban način. RSS takođe štedi vreme i čuva vašu privatnost, jer na jednom mestu imate pregled svih sajtova na koje ste se prijavili, pa se s’ lakoćom možete i odjaviti.

Šta mi je potrebno?
Da biste počeli da koristite RSS tehnologiju, potreban vam je RSS čitač ili popularnije agregator. Popularni agregatori u vidu softverskih rešenja su: Amphetadesk (Windows, Linux, Mac), FeedReader (Windows) i NewsGator (Windows - integriše se sa Outlook-om). Postoji i veliki broj web-baziranih agregatora, a neki od najpopularnijih su: My Yahoo, Bloglines i Google Reader. Moja preporuka je da isprobate makar 2-3 agregatora jer ćete tako lakše doći do rešenja koje vam najviše odgovara. Većina nas verovatno će izabrati neki od web-baziranih agregatora, u mom slučaju to je My Yahoo.

Verovatno ste primetili da veliki procenat blogova u Srbiji (a i šire) svoj RSS feed poverava kompaniji FeedBurner। Nešto više o FeedBurner-u u narednim člancima.

Коментари

Популарни постови са овог блога

Da li vam treba laptop?

Da li vam je stvarno potreban laptop? Za šta se obično koristi laptop (i šta da koristite umesto njega) Najveće prednosti koje laptopovi imaju nad desktop računarima su prenosivost, manja težina i kompaktnost. Međutim, kolege sa Make Use Of portala su pobrojale razloge zbog kojih ćete dobro razmisliti da li vam je laptop stvarno potreban, ili možete i da ga zamenite nečim efikasnijim.   Za šta se obično koristi laptop (i šta da koristite umesto njega) 1. Prenosivost: Tableti "Kada smo bili agrarna nacija, skoro sva prevozna sredstva bili su kamioni. Kako su se ljudi više kretali ka urbanim centrima, automobili su postali popularni. Mislim da će računari biti poput kamiona. Sve manje ljudi će ih koristiti. Ovo će nekima biti neprijatno, jer nas je PC toliko daleko odveo", rekao je jednom Stiv Džobs. Dobar deo ove "post-PC" revolucije na svojim leđima nose upravo tableti. U proseku su jeftiniji od laptopova, lakši su i dizajnirani upravo za up...

TOP 15 SEO alata

Najboolji SEO alati u 2021. godini Ovo su alati koji vam pomažu u istraživanju ključnih reči, SEO analizi sajta, praćenju pozicija vašeg sajta na rezultatima pretrage, u nalaženju sajtova za linkovanje i svim drugim aktivnostima u optimizaciji sajtova.       SEM Rush Izuzetno moćan alat za analizu linkova, ključnih reči, performansi konkurencije, praćenje pozicija, ali i za istraživanje tema za izradu sadržaja.  https://www.semrush.com/   Screaming Frog SEO Spider Jedan od najboljih alata za SEO analizu sajtova. Ogroman broj funkcionalnosti koje odlično rade. Nema potrebe da gledate dalje ako vas zanima SEO.  https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/     Microsoft Ads Intelligence Microsoftov alat za istraživanje ključnih reči. Prednost je što možete eksportovati čak 200.000 ključnih reči. Ads Intelligence daje podatje o količini mesečnih pretrag...

Udimi Solo oglasi

  Udimi-Najbolje mesto   za kupovinu Solo oglasa u 2021. Šta je Udimi? Udimi je tržište solo oglasa na kojem prodavci i kupci stupaju u kontakt jedni sa drugima radi trgovanja pojedinačnim (solo) oglasima. I u slučaju da ste zaboravili, solo oglasi su oglasi zasnovani na nekoj email listi na kojoj se oglašava samo vaš proizvod.   Ono po čemu se ovo tržište solo oglasa razlikuje od ostalih web lokacija sa solo oglasima je to što Udimi garantuje promet.   Ne samo da filtrira neželjeni promet i beskorisne klikove, tako da ih ne morate platiti, već pokriva i vaša sredstva tako što vam vraća novac ako dobavljač ne uspe da isporuči sve plaćene klikove.   Detaljan  opis Kako Udimi radi i kako kupiti Solo oglase na Udimiju  pročitajte na blogu Zarada Na Netu.