Странице

VESTI DANA

недеља, 03. фебруар 2008.

Sta je to blog

Blog je, moze se reci, neka vrsta sajta. Prvi blogovi, davne 1994. godine su pokrenuti kao onlajn dnevnici. Dakle, svakog dana, odnosno kad imatre sta da napisete, vi pisete tekst sta vam se desavalo tog dana. I to objavite na blogu. Taj jedan tekst se zove Post. On ima svoj naslov koji mu vi date, tekst, i vidi se kog datuma je objavljen.
Dakle, dosta toga je automatizovano, dosta je lakse nego da se radi regularan sajt.
Kada objavite post, nova strana se dodaje na kojoj je samo taj post, a takodje se i taj post dodaje na naslovnu stranu bloga kao prvi. Kada objavite sledeci, taj najnoviji ce na naslovnoj biti na vrhu, ispod njega onaj prethodni, itd.
Obzirom da je software omogucio laksi rad, danas blogove ljudi koriste i umesto obicnih sajtova. Dakle, ne mora to vise biti licni dnevnik (mada ima dosta i takvih primera), vec imate blogove o mobilnim telefonima (gde jedan post predstavlja opis jednog modela mobilnog telefona), funny blogove (jedan post - jedna zanimljiva tema, vic, smesni video sa Youtube i malo teksta o njemu, …).

onlajn dnevnik

1 коментар:

stefa је рекао...

Savet kako povećati posećenost bloga sa pretrazivaca

.
Koje su glavne stranice bloga? Koje stranice su nosioci posećenosti bloga? Mislim da je to vrlo jasno, početna stranica bloga, same kategorije bloga i sami postovi. Početna stranice je jedna i ona bi morala gađati neku generalnu ključnu reč koja opisuje tematiku bloga. Kategorija bloga može biti više, ali opet ne previše, većina blogova ima do 20-tak kategorija (broj lupio bezveze jer nije bitan), neki hrabriji i više, ali recimo vrlo retko više od 50 (takođe lupio broj). Poanta je da je broj kategorija ili broj stranica kategorija ograničen i on ne može rasti u beskonačnost. Dok je broj stranica postova neograničen. Upravo zbog toga kod bloga najviše pažnje treba posvetiti optimizaciji te stranice koja dinamički generise sve postove. To je stranica koja će vam kroz dogledno vreme sigurno donositi najveći broj poseta sa pretrazivaca. Ali niti ona, optimizovana, vam ne garantuje rejting niti posetu.
Zašto? Zato što iako je blog kolko tolko sređen za pretrazivace, ne piše se sam, vi ga pišete. Ako vi napišete naslov posta koji ne sadrži bit posta najverovatnije taj post neće videti niti P od posete sa pretrazivaca.
I na kraju ako niste zadovoljni posećenošću svog bloga to možete popraviti na način da češće pišete jer 5 postova mesečno nije isti efekt kao 30 mesečno. I time da proverite koje ključne reči su najtraženije vezane uz temu o kojoj pišete.

Google